The practices that LGBTIQ+ people are exposed to when hosted on local, regional and international media basically contribute to widening the gap between society and individuals who have non-normative gender identities or/and sexual orientations or/and sex characteristics, and they also reflect a non-professional and unethical image of the coverage of media outlets that host members of the LGBTQ+ community on their platforms.

From this standpoint, our campaign “difference is not a crime” seeks to build a common base between media institutions and human rights organizations. This open letter aims to provide an opportunity for media institutions to respond and share information that could contribute to improving media treatment and coverage when hosting queer persons .

In our campaign, we stress the importance of seeking knowledge and dialogue, so that we can reach ethical coverage of LGBTIQ+ issues in Lebanon, Egypt, Tunisia and in the MENA region in general. We will also communicate the responses and opinions that we will receive from media outlets when they respond to the content of this open letter.

#KnowUsFirst

إن الممارسات التي يتعرض لها أفراد الميم عين+ عند استضافتهن.هم على وسائل الإعلام المحلية، الإقليمية والعالمية تساهم بشكل أساسي في توسيع الفجوة بين المجتمع والأفراد الذين واللواتي لديهن.هم هويات جندرية غير معيارية أو/و توجهات جنسية  و/أو خصائص جنسية غير نمطية، كما أنها تعكس صورة غير مهنية عن وسائل الإعلام التي تستضيف أفراد من الميم عين+ على برامجها.

من هذا المنطلق، تسعى المؤسسات القائمة على حملة “الإختلاف ليس جريمة ” إلى السعي لبناء قاعدة مشتركة بين المؤسسات الإعلامية والجمعيات الحقوقية، تهدف هذه الرسالة المفتوحة الى إتاحة الفرصة للمؤسسات الإعلامية للرد ولإيراد المعلومات التي من الممكن أن تساهم في تحسين المعاملة والتغطية الإعلامية عند استضافتهن.هم أفراد من مجتمع الميم عين+.

نشدد في حملتنا على السعي للمعرفة والحوار، لنتمكن من الوصول الى تغطية عادلة  بالنسبة لقضايا الميم عين بكل من لبنان ومصر وتونس. كما أننا سنقوم بإيراد الردود ووجهات النظر التي سنتلقاها من المؤسسات الإعلامية عند استجابتهم.ن لمضمون هذا الخطاب المفتوح.

 

#اعرفونا_قبل_ما_تعرفونا

 

LETTER – ARABIC

LETTER – ENGLISH

LETTER – FRANCAIS

admin

Author admin

More posts by admin